Question concerning compression of ready renders
Hello, buns.
I have a question for you. Before placing the final renders into Ren'Py, they are compressed and converted from PNG to WEBP, which reduces their size by more than half (for example, the size of one render drops from 2 MB to 300 KB). However, it's not as smooth as I would like because many renders lose some quality (some areas become slightly blurry), and small artifacts occasionally appear. (You can see before and after in the attachments, the difference is best seen when you zoom in)
I have a question for you. Before placing the final renders into Ren'Py, they are compressed and converted from PNG to WEBP, which reduces their size by more than half (for example, the size of one render drops from 2 MB to 300 KB). However, it's not as smooth as I would like because many renders lose some quality (some areas become slightly blurry), and small artifacts occasionally appear. (You can see before and after in the attachments, the difference is best seen when you zoom in)
The question is, what’s better: a sharper image with a larger game size or a less clear image with a smaller game size?
----------------------------
Привет. У меня к вам вопрос. Перед тем, как поместить финальные рендеры в Ren'Py, я их сжимаю и конвертирую из PNG в WEBP, что уменьшает их размер более чем вдвое (например, размер одного рендера уменьшается с 2 МБ до 300 КБ). Однако, это не так гладко, как хотелось бы, так как многие рендеры теряют качество (некоторые области становятся немного размытыми), а также иногда появляются небольшие артефакты. (Вы можете увидеть до и после во вложениях, разница лучше всего видна при увеличении)
Вопрос в том, что лучше: более четкое изображение при большем размере игры или менее четкое изображение при меньшем размере игры?
551.png824.81 KbDownload
aa551.png652.15 KbDownload
Question concerning compression of ready renders
a sharper image with a larger game size
2 votes
a less clear image with a smaller game size
2 users voted